måndag 21 augusti 2017

Prylar

Nu ska jag plocka fram materialisten i mig här och lista upp lite saker jag skulle "behöva". Eller ja, några av dom borde verkligen bytas ut. Vissa saker kan jag säkert ha kvar ett tag till, men inom en snar framtid så vill jag ha dom väck!! Och vissa är lyxprylar för sakens skull bara. 

En ny säng. Eller madrasser kanske jag ska säga. Fick nya när jag flyttade hit för 9 år sedan och det känns att dom är slitna nu. Och man blir ju äldre och med åldern kommer krämpor som faktiskt gör det till en viktig investering för kroppens skull. 

En systemkamera. Min är trasig men funkar då och då (som bilen) och jag saknar verkligen dom fina bilderna som blir av min fantastiska leksak. Ett intresse som ligger mig varmt om hjärtat. 

En laptop. Kanske går det lite hand i hand med kameran. För utan en kamera behöver jag egentligen ingen dator. Den är iofs jäkligt seg den jag har och det går ej att streama film från den då den bara laggar. Men utan kamera så använder jag den knappt. 

En ny kyl och frys och spis. Kylen droppar. Frysen snöarigen. Och spisens alla plattor funkar ej. 

En ny bil. Kommer aldrig att göra mig av med min Clio ❤️ Den innehar ett alldeles för känslomässigt värde, men jag har inte råd att laga den längre. Och till vintern måste LillaBlå har nya vinterdäck oxå. 

Prylar gör dig inte gladare sägs dwt ju. Och jag håller med. Men ibland alltså......;-)

Inga kommentarer: