söndag 24 januari 2010

allt annat är mycket bättre


Kollar runt i min blogg och gillar den.

Jag gillar den tills det att jag kollar runt i andras bloggar. Tycker att alla andra skriver mycket roligare/mer intressant, har roligare bilder, mer meningsfulla texter och mer begåvade funderingar och uttryck.



Likaså när man kommer hem till någon. Jag tycker alltid att alla andra har det finare än mig. Och då tycker jag väldigt mycket om mitt hem och den stilen jag har. Men jag ser bara hur fint alla andra har det och får till det mycket bättre än mig.



Men jag blir inspirerad. Ok, jag blir lite avundsjuk också (men inte missunsam).


På samma sätt tycker jag att alla andra har snyggare kläder, är snyggare osv.



Men jag är nöjd med allt jag har som bloggen och mitt hem.........vill egentligen inte ändra på det så jag upppskattar ju det, men tycker att alla andra får till det bättre som sagt.

1 kommentar:

Kak sa...

Viktig regel: man får bara jämföra sig med sig själv. På en gång så slipper man fundera över en hel massa saker! :D

Fast om jag ska vara ärlig så känner jag förstås igen mig helt i det du skriver. Framför allt undrar jag hur alla jämnåriga kan vara så rynkfria. Jag som inte ens röker skulle behöva klädnypa i nacken och krämer för 55+. ;P