söndag 31 januari 2010

Välj vilka som förtjänar din tid och dina tankar




Det finns folk jag gärna tänker på

Det finns dom som jag inte kan sluta tänka på

Det finns dom som jag inte borde tänka på

Det finns dom som jag inte vill tänka på men gör ändå

Det finns dom som inte är värda mina tankar

Det finns dom som förgyller mina tankar

Det finns dom som förpestar mina tankar

Det finns dom som dyker upp i mina tankar utan nån speciell anledning



Så många gånger jag har lagt ner så mycket energi på personer som inte är värda att ta upp min tanketid.
Som bara beter sig illa, kastar skit, får en att bli ledsen, sviker, är elaka, dömmer och kritiserar utan någons om helst grund.
Det är svårt som fan, men jag har lärt mig att lägga det åt sidan.
Problemet ligger hos dom. Det är deras osäkerhet.

Så många har problem med saker som egentligen inte har nåt med "mig" att göra.
Det hänger på hur mycket man tar åt sig.

Låt inte energitjuvar, idioter, lögnare och svikare ta upp din tid.
Det är dom inte värda.
Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
KARMA (eller hur Maria) ;)

1 kommentar:

Annika sa...

Rensa i röran ... resumé från seminariet 2003 - men lika giltigt ;-)

Kram till dig // Annika

http://www.vattumannen.se/Artikel_Rensa.aspx