måndag 24 oktober 2011

Tjejsnack TEMA: Händelser

1. En händelse i ditt liv som påverkat dig mycket?


När jag vart mamma: 
Hela min värld och mitt liv omprioriterades. Jag kände mig betydelsefull och älskad och behövd. 
Jag hade så mycket kärlek som jag fick dela med mig av. Jag mognade, jag upptäckte sidor hos mig jag inte visste fanns och jag upptäckte en kärlek större än allt annat !!!


Min skilsmässa: 
Både på gott och ont. 
Min ögon öppnades för verkligheten som inte är en rosa skimrande Svensson Svennson fest med vitt staket och en tjusig fasad, Jag har lärt mig att inte ta saker och människor för givna, att lita på min magkänsla, att jag klarar mig själv, att jag förtjänar ärlighet, att ingen varar för evigt. 
Samtidigt har jag oxå ifrågasatt mitt eget värde, jag har svårt att lita på folk, jag har blivit på ett sätt starkare som person och på ett sätt svagare. 



2. Händelse som du är stolt över hur du hanterade den?



Jag är stolt när jag biter ihop, när jag håller min sansad och lugn och vägrar låta min ilska rinna över och göra mig till en person jag inte vill vara. 




3. Hur reagerar du om du blir tillrättavisad?


Kan ha svårt för det eftersom jag tar det så personligt och tar åt mig så lätt. Kan ibland gå till försvar men har mer och mer lärt mig att ta till mig, lyssna och inte se det som att JAG är fel utan det jag GJORDE vart lite galet ;) 



4. Du kommer aldrig att…?



Sluta älska mina barn !!!



5. Ditt största misstag i livet är…?



Att jag låtit mig påverkats av alla andra runtomkring mig. Att jag värderat mig själv genom andra människors sätt att behandla mig (och då så klart bara det negativa) Men jobbar på det där ;) 
Sen ska man väl inte ångra så mycket här i livet, visst lite småsaker, men allt leder ju ändå fram till här och nu....!
Men näää skulle inte göra så mycket ogjort faktiskt. 













Inga kommentarer: