torsdag 20 februari 2014

Missbruk

Filmen jag tittade på tidigare handlar om missbruk. 
I detta fall sexmissbruk. 
Oavsett vad det handlar om sex/alkohol/droger/mat/makt/spel mm mm så är jag sjukt imponerad över dom som faktiskt fixar att ta sig ur det. 
Det kan inte vara lätt. Inte någonstans.
Det är verkligen "En dag i taget", jag skulle bli tvungen att tänka "en sekund i taget"
Kraften, viljan, envisheten, modet, beslutsamheten som finns i dom personerna är ju övermäktig enligt mig. 
Jag kan aldrig sätta mig in i hur dom känner, men jag beundrar dom. 
Det måste vara läskigt att kliva ur en värld, den enda man känner till och kanske känner sig "trygg" i och in i en annan där allt är "nytt" och där man måste ändra på ett vant mönster och sina tankar. 

Jag känner ju själv att jag är en "beroende människa", därför är jag till och med rädd för att ta Alvedon om jag har ont i huvudet. 
Nu råkar ju Cola light vara mitt beroende, och jag har försökt att sluta dricka det ett par gånger, men det har inte funkat. 
Det går nog inte ens att jämföra med dom tyngre grejerna som folk har problem med, men det är så nära jag kan komma någon typ av förståelse.



Inga kommentarer: