torsdag 1 maj 2014

Hylla varandra

En gång var jag i en relation där den andra personen klankade ner och vände på mina fördelar till nackdelar. 
Att vara snäll, omtyckt, glad och trevlig var något jag blev mer eller mindre hånad för. 
Vart frustrerad då men visste samtidigt att problemet låg hos honom. 

När människor är snabba att försöka få dig att må dåligt, att trycka på dina dåliga sidor eller som i mitt fall försöka vända på något bra till något dåligt så är det så uppenbart vart deras osäkerhet ligger. 

Nuförtiden låter jag folk hållas. Många pratar skit och många har åsikter om andra människor. Jag försöker att inte vara delaktig där för jag mår inte bra inombords av det. 
Men nog sipprar det ut en groda då och då, det ska jag inte sticka under stolen med. 
Men då får jag lite ångest och inväntar karman. Och den är inte alltid god. 

Vi människor måste lyfta varandra inte sänka. Alla har bra och dåliga sidor, men kärlek är bättre än hat alla dagar i veckan. 


Inga kommentarer: