söndag 25 maj 2014

Livet är så orättvist

Det var tragiska nyheter som jag tog emot på FB idag. 
En familj från Fagersta med två vuxna och två barn hade råkat ut för en bilolycka. 
Föräldrarna hade dött och barnen skadats. 
Egoistiskt nog så var min första tanke "hoppas det inte är någon jag känner" Men så kom det ett meddelande där det bekräftades att det var det. 
Någon jag kände ganska väl till och med. De senaste året har vi skrivit till varandra och pratat om livet. 

Denna tjej kan vara en av dom vackraste människor jag mött. Både på insidan och utsidan lyste hon som den vackraste och varmaste solen trots sin sjukdom. 

Det är en tragisk dag och jag återigen har en ängel lämnat jorden alldeles alldeles för tidigt. 
För mig är det helt ofattbart och jag vill inte tro att det är sant. 

Något som hon lärde mig och som jag beundrade henne för var hennes sätt att se ljuset i mörkret. Att le och se positivt på livet trots alla motgångar. 

Vila i frid du fina människa. 


Inga kommentarer: