söndag 12 oktober 2014

Har du inte upplevt det så finns det inte en chans att du kan förstå

Många frågar VARFÖR ? 
Varför Anneli? Du blir bara sårad. Det här är inte bra för dig. Du är inte den enda. Hur tänker du osv osv

Sen finns det några som förstår. Och det är inte alltid dom närmaste, utan det finns dom som vet hur det är. Dom som har haft "lyckan" att uppleva det.
Passionen. Den starka dragningskraften. Det där som får en att tappa all kontroll, att bara ge sig hän, att låta sig "förföras" av orden/handlingarna/sättet....
Jag VET vad det innebär för mig. Men det har varit värt det. Ögonblicken, bekräftelsen, magin, det oemotståndliga, känslan av att just för stunden få vara den utvalda.

Jag vet att detta låter helt absurt. Tro mig, jag hör det själv. Jag är inte dum. 

Vissa tror att dom har det där, men om dom samtidigt ifrågasätter mig så.........
Bittersweet. En blandning av det absolut bästa och det absolut värsta. 
Frustrationen är en del av passionen. Och det är inget jag hade velat vara utan. 



Inga kommentarer: