tisdag 21 oktober 2014

Starkare

Så mycket saker har blivit bättre i mitt liv sedan jag började träna. Den inre resan är fantastisk. Den är större än den yttre. För mig handlar det inte lika mycket om utseende längre, det handlar om välbefinnande och att må bra, vara stark i mig själv, känna mig stolt över min resa och det jag klarar av. Jag har ändrats och folk kommer fram till mig och säger att jag ser lycklig ut och att jag ser ut att må bra. 

Och ja, Jag är lycklig på så många sätt, jag kan ta hand om mitt jobb, mina barn och nu även kan jag ta hand om mig själv. Och allt med en betydligt mer befintlig energi än förut. Jag står ut med mig själv och jag känner mig hyfsat nöjd med den personen jag blivit. 

Jag försöker dock jobba på att inte ta åt mig av folks "skämt" om att jag är så "tjock" osv. Det är svårt, jag är inte så stark än. Men jag försöker att inte låta det knäcka mig, för dom menar inget illa, men ibland känns sådana kommentarer onödiga och gör mig ledsen. Men jag bryter inte ihop som förut. Om det käns bra för dom....ja, man kan ju inte ändra på andra. 
Måste kanske stå på mig där, men det kommer. 

Den enda bekräftelsen jag behöver är min egen och jag har jobbat hårt för den och jag förtjänar den.
En dag i taget.



Inga kommentarer: