söndag 16 november 2014

Finns inga jäkla genvägar

Nu får jag sluta klaga och gnälla. 
Om jag fortsätter att äta det jag alltid gjort och på samma sätt så kommer ingen förändring att ske. Jag kommer att sitta nästa år och gnälla över EXAKT samma saker. 
Har jag ens rätt att gnälla då. Det enda jag kan klaga på är min dåliga karaktär. 

Mitt sätt har inte funkat. Det har jag ju fattat nu efter en herrans massa år. Så antingen ger man upp och fortsätter att vara sådär patetisk som man är ibland. Eller så ger man sig fan på det, och kämpar för sitt liv och sitt välmående. 

Har tagit tag i kosten som sagt och hade en fredagskväll och lördagen som gick i frosseriets tecken. Kändes ändå ok, för jag tillät mig själv detta. 
Men jag var tacksam och såg verkligen fram emot denna morgon då jag återgick till den hälsosammare delen av veckan som faktiskt får mig att må så jäkla mycket bättre och "lättare"

Det är inga strikta dieter eller kostscheman. Bara lite enkel guidning och regelbundna måltider och mellanmål. 

En dag i taget mot ett bättre och hälsosammare liv


Inga kommentarer: