onsdag 12 november 2014

I am worth it

Rastar på jobbet. 
Har faktiskt tänkt på kosten på sista tiden då träningen inte funnits pga ryggen. 
Och det har gått bra. Inga stora skillnader men små. Och jag vill inte att det ska gå för fort heller. 
Men jag känner mig piggare och behöver inte ta koffeintabletter längre för att hålla ögonen öppna. 

Men jag känner ofta när jag är hemma att , i vanliga fall hade jag käkat en macka eller tre. Småätit på något eller bakat. Men nu känner jag efter om jag är hungrig eller sugen. Och oftast handlar det bara om det sista. Och väldigt mycket om vana och mönster. 
Jag är inte slavisk, det här känns normalt. Och jag ska hitta min balans. Och i och med detta så har ångesten till maten försvunnit en hel del. Gäller bara att hålla i detta nu. 

Jag är värd att må bra. 

Inga kommentarer: