måndag 19 september 2011

Att vara ego

Man ska vara egoistiskt....men på rätt sätt.
Började fundera på det nu när jag skrivit att jag saknat mina barn på fejjan. 
Då fick jag ett sånt här svar av JanneGranne:
Det är en egoistisk tanke om nu inte barnen vantrivs hos sin far
Och, ok jag förstår ju vad han menar.
Men jaaaaa ibland vill jag vara egoistisk, ibland vill jag tänka på mig själv och känna det JAG känner. 
Kanske är det jävligt EGO, men det är ÄKTA. 
Det är skillnad på att tänka och att agera. 

Men JAG saknar mina barn, JAG vill ha dom hela tiden, anser att det är varje förälders rätt att träffa sina barn när dom vill och jag vill krama mina barn VARJE DAG.
Det vill JAG, så tänker JAG 
Men så händer det små saker i livet om gör att den möjligheten försvinner. 
*POFF* borta !!!

Gör det mig till ett stort jävla EGO MONSTER ??
Ja skulle aldrig missunna mina barn deras pappa eller tvärtom, jag är tacksam att dom har honom och att han är en så bra pappa. 

Men i MINA tankar så saknar jag dom som FAN. 

Jag kan juinte göra nåt åt situationen, det har ju blivit liiiite lättare. 
Nu jag jag tex andas när dom inte är här till skillnad mot förut. 

Men fortfarande så lämnar dom ett tomrum när dom har åkt. 






2 kommentarer:

Marina sa...

men de va en väldigt onödig kommentar tkr jag...klart man får sakna sina barn för fasen! kram

Anonym sa...

Ja, det är egoistiskt och ja, det skiter jag i!!

Klart jag saknar mitt barn när han inte är hos mig.
Klart jag är lycklig att han har en pappa som han älskar och trivs hos.

Men jag saknar ändå!!