torsdag 15 september 2011

Trisslotten skrattar åt mig

Jag köper en trisslott
Jag ser mitt liv som i en film eller ska jag säga i en kommande film, eller en dokumentär om hur mitt liv förändrades en dag då jag spenderade mina sista 25:- kr på en trisslott.
Jag ser framför mig hur jag skrapar på mitt speciella vis som jag alltid gör (eller ibland är jag lite "galen" och ändrar ordningen. (Se till vänster ;) 

Jag skrapar med en nyckel, eller VISA-kortet om jag inte har några pengar på det, för jag inbillar mig att Trisslotten känner av skrapdonet.
En nyckel känns fattigt, inte ens en liten krona i plånboken att skrapa med alltså....så lotten känner alltså av det, jag skrapar och så plötsligt händer det.

Jag spärrar upp ögonen, hjärtat stannar till för att sen slå fortare och fortare, jag blir nervös.
Men så ser jag, jag ska åka till TV4 och skrapa.......jag ska berätta min tragiska historia om att vara ensamstående mamma, arbetslös och alla ska tycka att jag är såååå värd dom där miljonerna jag lyckades skrapa fram

Till och med programledarna gråter. Och dagen efter så är det stora rubriker i AFTONBLADET.

Men jag vinner fan ALDRIG och jag blir så JÄVLA ARG varje gång jag jag slösat 25:- på INGENTING. Och värst är det när det är INGENTING x2
Den där jävla Trisslotten garvar mig rakt i ansiktet.


Inga kommentarer: