onsdag 17 september 2014

Skulle bli soppa....det vart GRÖT

Sista middagens i Icas matkasse
Krämig broccolisoppa med mejram och salsiccia
Jo, men tjena. Efter mycket om och med, brännskada på mitt fulfinger, broccoliGRÖT på väggarna (jag hade ingen mixer så jag fick använda el-vispen) och barn som inte vill äta i köket utan MÅSTE titta på Barda på barnkanalen (jag orkade inte ens ta den diskussionen)

Men.....det vart gott. Mer broccoligröt åt folket. 
Kidsen älskade surdegsbaguetten dock hahaha

Detta har varit skitroligt. Jag fick testa "Inspirations-kassen" och den var kanske inte det barnvänligaste för oss i våran lilla kräsna familj ;) 
Men i fortsättningen kommer jag att beställa hem Icas familjekasse dom veckorna jag har kidsen. Den med tre middagar åt gången. 
Inget mer "Vad fan ska vi käka ikväll", och sen få möjligheten att utöka antal rätter som lagas här hemma.




Va är det här för korv???


Inga kommentarer: