onsdag 24 september 2008

kl 6 7 8 & 9

kl 18: kvällsmat med barnen
kl 19: Barnen blir friserade av pappa Per
kl 20: barnen sover
kl 21: jag sitter framför datorn, Per har åkt iväg till träningen sen skulle han dirket tlll jobbet. Vi har knappt hunnit prata med varandra idag så jag tyckte det var lite tråkigt, men klart att han ska träna om han vill det. Vet ju själv hur bra man mår av sånt.

Västerås med pappa var jätte trevligt. Kul att umgås lite och prata om allt och inget. Så tack älskade pappsen för en härlig dag !!!
I v-ås hände det som inte får hända. JAG MENSAR IGENOM !!! Jahapp, blod fläckar i arslet hur kul är det på en skala 1-10 ??!! Typ 12 !!! :-o
Fast nåt gott kom ju ur det oxå. Pappa den raringen köper mig ett par nya byxor :-D Mörka jeans !! Jätte snygga !! Ska nog ta med mig honom nästa månad på en shopping tur igen ;-)

Jag är lite förvirrad över två saker. En sak som jag borde ta upp och prata med en person om, men det är sååå känsligt och jag är så rädd att det bara blir fel. Hur ska man lägga fram det, vad ska man säga, vad ska man INTE säga ??? Sååå svårt. Vill ju inte riskera den vänskapen genom min klumpighet och osmidighet som bara kommer ur mig ibland.

Den andra saken som förvirrar mig är min självbild. Vissa dagar så tycker jag att det jag ser i spegeln är faktiskt helt ok, har ju gått ner en del i vikt och tycker att det syns lite och känns bra. Kläderna sitter bättre och så, men så vissa dagar så kan det komma upp nåt som kan sänka mig rejält. Kan vara en löjlig lite grej som bara sätter sig i huvudet och jag sväller upp till den tjockaste av grisar. Har ju gått ner 16kg, men har största jeans storleken och XL på vissa tröjor fortfarande. Vill ju vara lite normal snart. Jag skyller på skumma storlekar ;)

Tack för mig

4 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att följa hela din dag idag syrran!
Förstår precis vad du menar med spegelbilden, kan få sådana knäppsaker för mig jag också.
Men huvudsaken är ju att jag tycker att du är skitsnygg och jätteduktig som gått ner alla de där kilona!
PUSS på dig!

Anonym sa...

Vi får tänka så här vännen!!! Vi är iaf inte lika stora som vi var för ett tags en!!! Det ger liksom en hel del utrymme!:-) Du är iaf världens vackraste!!

anneli sa...

Tack godingar :) Va snälla ni är, får ju lite tårar i ögat nu ju :)

Anonym sa...

Det är ju bara sant!!