tisdag 29 december 2009

when a man loves a woman

Fan va jag mår dåligt över den här filmen som går på TV nu. Fy fan alltså.
Barn i alkoholiserade familjer.
Smärtan, skammen, kärleken, lögnerna, rädslan...................fy fan.
Aldrig ska mina barn behöva se mig full ALDRIG.
Vet hur det är.......vet PRECIS hur det är och det är inte kul.
Det är sååå hemskt, att ständigt ha ont i magen, komma hem från skolan...se en öl burk och känna hur det knyter sig i hjärtat........hur är läget nu här hemma ??
Blir det bråk, har han somnat vid bordet, har dom bråkat, kommer han att bli arg på mig, kommer han att vara fjäskig, får man höra något elakt....??
Hur många gånger har man inte hört: "jag är inte full, jag har bara druckit en öl !!!"
Från det att jag varit liten har jag levt med alkohol i familjen, men den jobbigaste perioden som jag minns mest var från 10 års åldern.
DÅ kom det en ny person in i mitt liv.......fan...jag vet inte vad jag ska säga mer än att alkohol är inte välkommet hemma hos mig när mina barn är här.
Barn fattar mer än man tror.............jag VET, jag visste.

Är nu stolt dotter till en nykter alkoholist som tagit sig ur skiten och jag är sååå himla stolt över min pappa.
*jag älskar dig*
Sen finns det andra som jag inte har förlåtit, som jag inte behöver förlåta.
Inte förräns jag ser en förändring, en ursäkt....för mycket har hänt.
För mycket skit har förekommit som jag aldrig kan glömma.

Inga kommentarer: