torsdag 22 mars 2012

En vän som följde sin dröm

Idag fick jag träffa en gammal klasskompis från Gymnasiet. 
Iklädd sin polisuniform kom hon inglidandes på Ringvägen 18 med några kollegor i en polisbuss. 
Barnen tyckte det var jätte coolt och kollade i bussen och pratade med poliserna. 
Dom hade ett ärende som Mickis hade ringt in. 
Hon hade hittat en grej som för mig bara var en vanlig flaska. 

Nåväl jag blir så otroligt glad och stolt när jag ser min gamla vän. 
En person som följt sina drömmar, började plugga och utbildade sig till det hon drömt om sen hon var liten och hon bara ÄLSKAR sitt jobb. 

Vi har ju ingen kontakt idag mer än att vi pratar när vi ses och Fejjan (så klart) men jag är otroligt glad för hennes skull och tänker ofta på henne och hur duktig jag tycker att hon är. 




Inga kommentarer: