måndag 13 juni 2011

Jag är en av alla dom


I allmänhet vill man kanske bara vara en av alla dom.....en sån som ingen pratar om, ingen lägger märke till, nån som lever sitt liv och passerar obemärkt förbi på stan.
Eller ??? 
Vill man vara en person som alla vet vem man är ??
Det är ju en sorts bekräftelse att vara på var och varannans tunga och vara ett samtalsämne i fikarummen. 

Det finns ju vissa som är det. 
Varje by/stad har ju sina "kändisar" som ALLA har hört talas om och har en uppfattning om. 


Sen finns det ju olika personer som är "kändisar" i olika gäng. 
Det bästa sättet att vara "En av alla dom" är att vara i ett fast förhållande, hålla sig till trädgårdsarbete och gå söndagspromenader till hembygdsgården. 
Och inte yttra sig för mycket vare sig man pratar med folk eller skriver på facebook. 
Och skaffa för gudsskull inte en blogg. 

Är jag/du/vi/ni "En av alla dom..." eller är jag/du/vi/ni ett samtalsämne??
Jag vet inte om JAG vill vara det, men just nu kan jag nog vara ganska lugn.
Ingen gillar väll att prata/skvallra om en överviktig nunna som inte ens ligger runt med någon alls.

Men visst vet jag att det har pratats, men inte i vilken utsträckning.  
Att dejta, att vara ute på krogen, att jobba på Servus att bo ihop med en grottman, att prata med en kille på balkongen, att fika på vallonen med någon.......ja sånna saker har jag hört att det tisslats om
Men nu är jag så lugn, så gott folk.......nu är jag bara "En av alla dom" 

Önskar kanske att jag var mer för någon speciell och inte bara en i mängden, men den dagen kommer väll. 

*PUSS*




5 kommentarer:

Unknown sa...

Just för tillfället kan du vara lugn för jag har nog tagit över och ingår rätt hårt i veckans snackis...har jag hört i alla fall!

Jag bryr mig inte själv, har aldrig gjort! Försöker vända det till att om folk lägger energi på att snacka om en lär man ju ha ett ganska högt värde!;)

Jag vet vart jag har mig själv och mina riktiga vänner vilket räcker för mig!

anneli sa...

Där har jag då missat nåt, men jag får kanske inte höra sånt längre för folk vet att jag inte vill höra skvaller så länge det inte kommer fån den det berör.

Men tvivlar inte på att du står med båda fötterna på jorden, va det nu än kan tänkas vara.

Jag gillar dig, det vet du !!
Puss

Kak sa...

Äääh, det är ju bara de elaka människorna som njuter av och tar fasta på skitsnack och tveksamma rykten, och dem bryr vi oss inte om!

Sedan får du förstås ta att det spekuleras nyfiket när du skriver om "nån" och sånt där, men vi med varma hjärtan spekulerar på ett snällt vis!

Jag tycker att charmen med Fagersta är att om jag svimmar i ett gathörn kommer det garanterat någon inom fem minuter som vet var jag bor. Det känns tryggt! : )

anneli sa...

Ja KAK det finns en tryggeht i "alla känner alla" och det har jag inga proböem med. Man får nog ta det goda med det onda.

Men man slutar aldrig att förvånas att folk faktiskt kan prata om MIG hahaha som egentligen inte lever nåt välldans intressant liv.
Och ja mina fina läsare får spekulera, absolut ;) Har nog inte fattat hur många det är kanske ;)

Unknown sa...

Men Anneli, hänger du inte med alls? Fast du hänger så på Vallonen så ofta? ;)