söndag 19 juni 2011

TACKSAM

Har tittat på TV på 5:an The Big Give, där människor hjälper andra som har det tufft på olika sätt. 
Självklart så storgrinar jag. 
Tänker på hur lyckligt lottad jag är som har så många givare i min omgivning. 
Vänner som ger av sig själv, som finns där när man behöver dom, som lyser upp en mörk dag, som accepterar och respekterar. 
Jag har min familj som jag älskar och som älskar mig, och allt med våra fel och brister som fördelar och possitiva egenskaper. 
Jag behöver inte vara ensam om jag inte vill.
Jag har allt jag behöver och lite till. 

Visst kan man drömma om både det ena och det andra men jag är inte blind. 
Jag har det BRA, jag har ett mysigt hem som jag trivs i, men alla "nödvändigheter"

Sen finns det personer som "Fröken J" som är som dom på TV:n. 
Jag kan fortfarande inte förstå hur detta har gått till och varför JAG ?? 

För mig handlar det inte om det materiella utan om gesten, handlingen. 
Och det vet hon. 
Jag har aldrig bett om det här, men nån ville ge mig det..............precis som i programmet jag tittade på.
Overkligt
Men jag är otroligt tacksam !!
En stor platt-TV............coolt så klart....men för mig var det en lättnad.
Jag hade tidigare en "vanlig" TV som var stor och TUNG och som var en fara där den stod, var livrädd att den skulle tippa den sviktande byrån och ramla ner på mina barn . 
Varje dag var det ett oros moment. 
Men nu är det ett bekymmer mindre. 
SÅÅÅÅ skönt. 

Jag är TACKSAM..........för allt jag har och för alla i min närhet. 

*PUSS*



Inga kommentarer: