måndag 28 november 2011

28 nov-2011

Idag drog vi till hembygdsgården och glömde så klart picknicken i hallen (typiskt mig)
Vi tog bussen dit. 
Kollade in ankorna (varför säger man inte änder som det faktiskt är), tittade i stugorna på Gammeldags-Jul (barnen tyckte det var skittrist), kollade efter hönsen som inte var där. 



In i handelsboden och tittade på ALLT DET VACKRA, kunde ha handlat ihjäl mig, men håller i plånboken för i år ska barnen få mer än två julklappar var hade jag tänkt. 


Vi fikade på Caféet och sen var vi rätt nöjda. 

Vår plan var ett besök hos mormor, vi stannade till lite vid slussarna och vattnet och kastade sten och pinnar och hade det mys i solen 

Vid Ica träffade vi på Snyggo och hennes tjejer och följde med dom hem för lite lek och bus och prat. 

Sen tog vi med tjejerna hem till oss när Snyggo och hennes Baguette skulle ut på äventyr en liten stund. 
"Varför har ni så stökigt" var Almas kommentar när hon kom innanför våran dörr. 
*suck* bara att börja städa då....OCH laga mat :) Husmor var det va ;) ??!!

Sen fick jag den här teckningen av Alma, den betyder: Man får inte göra slut !!!
Lilla gumman då <3 Den här teckningen spar jag. 


Nu har vi käkat mat, Snyggo har hämtat Brallan och Alice och killarna ritar och jag bloggar. 








Inga kommentarer: