måndag 31 december 2012

Adjö 2012

2012

2012, vart i hela världen tog du vägen ?? 
Detta året har gått i rasande fart. 

Ska väl försöka summera det på bästa sätt.

JOBB
Jag slutade på ett jobb i januari....hade tunga och tuffa månader framför mig till sommaren kom.
Då fick jag sommarjobb och jag måste gjort något rätt för jag är fortfarande kvar. 

Jag fick ett tryggt sista halvår rent pengamässigt sätt då jag de 6 första månaderna hade den största krisen (Ekonomiskt) någonsin. 
Fick vända mig till soc och be om pengar och hade i stort sett INGET att leva på.

MEN, vinden vände och genom det så mår jag idag så otroligt mycket bättre. 
Jag har ett lugn inom mig som bara den som varit i min situation kan förstå.  

VÄNNER
Känns som om tiden med mina vänner har gått från kvantitet till kvalitet.
Det har festats mindre och fika stunderna blivit färre. 
Några har försvunnit in i familjelivet med nya kärlekar, nya bebisar osv 
Men de riktiga vännerna finns kvar och är faktiskt bara ett telefonnummer bort. 


KÄRLEK
Det tog ett tag, men under 2012 vart jag kär till slut (igen) 
Efter mycket om och men, velande hit och dit och funderingar och analyser så till slut hände det.  
Jag nosade på lyckan till ett familjeliv med en ny ihopsatt familj.



MEN............det slutade som det brukar för mig.
Men jag lär mig, min resa är inte slut än. 

När tårarna tog slut så fann jag harmonin och lyckan i en tom soffa och en härlig bok. 
Känslan av att njuta av sitt eget sällskap var en aha-upplevelse som var det skönaste jag känt på länge. 
Allt sker av en mening !!


HÄLSA
Ja ni, nog sitter jag här lite fetare än förra året. 
Detta år har jag inte tagit hand om mig själv det minsta. 
Några tappra försök till motion har jag väl kostat på mig och försökte väl äta nyttigt i ett par veckor. 
Men ja...............nästa år !!!!

VILDINGARNA

Dom har växt så det knakar. 
Ludde har börjat skolan och Hugo är numera äldst på dagis och har lärt sig att cykla utan stödhjul. 
Vi är i samspel även om det fortfarande är bråk så klart. 
Men det är VI emot världen. 
Tack till er mina fina ungar för att ni håller mig ovanför ytan
Älskar er över allt annat på jorden !!!
Vi har haft ett BRA år !!!



Nu siktar vi på 2013 och jag ska göra det till mitt bästa år !!





Inga kommentarer: