fredag 7 december 2012

WHO are u to judge ?

Det finns alltid en anledning till varför folk är som dom är.
Så fort man föds så börjar man formas.
Man är född en viss tid på året (stjärntecken), en viss plats på jorden, man är kanske en del i en syskonskara eller ensambarn, man kanske växer upp i en "perfekt" familj, man kan växa upp med bara en förälder, man har en viss uppfostran (kanske religiös) andra ingen alls....och så börjas det......LIVET!

Och alla formas vi. Vissa blir tysta, vissa blir framåt, vissa blyga, andra högljudda, vissa söker bekräftelse, vissa blir säkra i sig själva och går sin egen väg, andra följer strömmen och några gör uppror.
Några mobbar, andra mobbas.
Alla har vi åsikter och alla tycker vi saker om andra.

Folk som dömer andra, har kanske själv blivit kritiserade och har en dålig självkänsla, så det är fel att döma dom som dömer.

Alla har en historia.
Jag försöker att hålla mig neutral men ibland kommer jag på mig själv att tänka dumma tankar som jag känner att jag får dåligt samvete för.
Men då säger jag till mig själv och försöker tänka om.







Inga kommentarer: