tisdag 17 februari 2009

Kärleken i en snara.....!


Bilder kan tala.
Jag tror mig veta att det finns dom som kan tolka in alldeles för mycket i bilder och känner att jag måste lägga till lite ord.
Den här bilden ger mig andningssvårigheter och spykänslor samtidigt som jag bara vill lösa upp den där knuten.
Det gör (på riktigt) ont i mitt bröst. Jag känner paniken inombords. Jag vill men kan inte släppa det helt, inte än. Det gör att jag blir arg på mig själv samtidigt som det känns som ett skydd.
Vet inte vad det skulle skydda emot egentligen, men kanske mot chansen att bli sårad, sviken.
Är på något vis livrädd för att blotta mig fullt ut, och slipper göra det om jag låter den där knuten vara kvar ett tag till.
Men vill jag det då....?
Faaaaaaan. Det här är jobbigt. men samtidigt går jag inte och mår dåligt, utan nästan tvärtom på nåt skumt sätt.
När...........????????

1 kommentar:

Anonym sa...

Du Annelie.. Jag tittade oroligt länge på den bilden.. Den fastnade i hjärnan och jag sprarade den! Percis som har själv knutit den!!

HELVETE!!