torsdag 26 februari 2009

Vad finns under den perfekta ytan ??

Tänk att det kom fram folk till mig efter skilsmässan som sa; ska ni skiljas ?? DÅ är det lika bra att vi oxå gör det !!
ENligt många kom det som en chock för vi var enligt dom: "perfekta", den perfekta familjen, perfekta paret.
Äktenskapstycke från första stund, för evigt och lyckliga tills döden skiljer oss åt.
Det var länge sen jag slutade tro på den perfekta världen, de perfekta förhållandet.
Ytan är viktig för så många att jag bara vill kräkas.
Jag vet att alla har sina problem. Och jag blir bara ännu mer misstänksam när det hela tiden ska berättas och proppsas på HUUUR PERFEEEKT livet är.
Jag är inte avundsjuk med jag tror många lever i en inbillning och sen nr allt raseras står man där som ett jävla fån med skägget i brevlådan och skäms arslet av sig.
För då får alla veta !! Veta att det inte var perfekt.
Men guuud vi hade ju allt, pengar, fint hus, PlattTV i varje rum, hund, fina rena barn, fina kläder, vi åkte på resor, vi hade par middagar med perfekt stekt fläskfilé och lagomt kryddig potatisgratäng, och ett tjusigt vin till.
Va betyder det ???
Va betyder sånt ??
Va är härligare än ett skitigt barn som har haft världens bästa dag i en lerpöl, stökigt vardagsrum fyllt med kärlek, pulvermos, ärvda kläder, resor till simhallen i stan, en kaosartad fika på Vallonen, erkänna att livet är prutt ibland, att karln där hemma gör en gaaaalen och man vill bara slå en jävla stekpanna i huvudet på honom, att man gör misstag octt man är MÄNSKLIG.
Det finns inget mänskligt med att vara perfekt !!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det sista i ditt inlägg är det som är perfekt för mig! Så härligt!!! Hoppa och stojja i soffor och sängar, inte plocka undan hela tiden utan istället VARA med varandra!!! Så vad säger du, har vi det peeeeerfekta livet eller? Kram!

Panni sa...

Sjukt kloka ord från min kloka granne!!! Fy fasen säger jag!!!

Vi gör ett slag för pulvermos kaos och pruttiga inslag i livet!!!

Livet ska väl inte vara ett jävla museum man går igenom???

Du e bäst//

Unknown sa...

Jag tycker sista delen i inlägget är definitionen av den perfekta familjen!

Jag kan snabbt erkänna att jag var en av dom som ifrågasatte mitt eget förhållande när jag fick reda på att ni skulle separera! Två, tillsynes vackra människor i ett vackert hus med två vackra barn! Men du är ju olika perfekt nu som du va då...om inte ännu perfektare! Ser fortfarande upp till dig! Så det så!!

Andrea sa...

Är det mig du skriver om, känns som mina tankar och ord =0) Vi står nog vid samma ställe i livet och stampar just nu, du och jag. Men vi ska grejja detta, eller hur!!?
Ibland vill man bara, om jag får uttrycka mig så, spy på alla männsikor som mår så jävla bra helatiden och som säger att deras liv är tipp topp! Det är inge fel på att erkänna att livet ibland kan vara prutt och att dagen är trist.
Kram!

Anonym sa...

AMEN!!!! Fy f*n för yta!

Anonym sa...

Usch, visst kan livet vara prutt och dagar dåliga, men jag TYCKER ialla fall att mitt liv ÄR perfekt! FörMIG är det perfekt... och jag tror jag är nöjd med mitt liv mest hela tiden... Hmm... Men ok, vi har bara EN tv, och jag blir GALEN på min sambo OFTA..men inte är livet mindre perfekt för det?! :-) Men jag förstår vad du menar och håller med :-D Men varför verkade ert liv tillsammans så underbart innan egentligen? Om det nu inte var det? Eller är det bara så att endel av oss väljer att fokusera på det som är bra, medan den andra parten kanske låtsas? Eller??

anneli sa...

Ida, ja jag vet inte varför folk tyckte att vi var det. Men mina vänner visste ;) Men utåt....ja vi hade det bra när vi umgicks med andra. KOnstigt !!! Och som sagt vi "passade ihop" rent utseendemässigt tror jag. (har jag hört)
Och sen hade vi ju kul tillsammans men........ja det sket sig för det var inte bra !! Svårt at förklara. VIll jui nte lämna ut honom helt heller :)

Anonym sa...

Jag har aldrig hört så kloka ord i hela mitt liv tror jag! Annelie, du är en mästare att sätta ord på det man känner innerst inne. Kram på dig! (nu har jag äntligen fattat hur man lämnar kommentarer här:-) är ingen hacker om man säger så) Från FL 000205