måndag 20 september 2010

Dagliga bekymmer med barnen...........

Idag åker vildingarna hem till deras pappa.
iofs bara tills på torsdag så det känns ändå ok.
 Men jag vet ju att så fort dom åkt så kommer det kännas som den mest tomma lägenheten i världen !!! 
Har varit en hel del konflikter med båda två nu.

Ludde är spydig "Jag bryr mig inte!"
Han håller för öronen när jag pratar och skriker rakt ut. hotar och går på sin lillebror som blir rädd och ledsen. Kastar sina leksaker i väggen och härmas och gör miner.


Hugo är i 3 års trots, och det charmiga glada lilla stycket har förvandlats till en suris som inte klarar av att äta en ostskiva som det är hål i, en smörgås med trasig kant.
Han har bestämda åsikter om hur ett lego polis hus ska byggas.
"INTE SÅÅÅÅÅÅ MAMMA, dumma dig !!!!"


En hel del svordommar kommer ut ur deras små söta munnar och slåss gör dom dagligen,
Ibland känner jag mig så maktlös och ensam i det här.

Men det är tur att kärleken är så stark, hur hade man annars orkat ? 
Tur att man får vara Anneli på kvällarna och samla lite kraft.

1 kommentar:

pennypancake sa...

ååå vet precis hur du känner & då har jag ETT barn;)tårarna är nära ibland när man inte orkar eller har tålamod men man "får" lacka ur & bli trött!!!men visst ibland önskar man att d fanns nån som bara kom och tog över konflikten som d va när man va 2....du är en toppenmamma ändå!!!