fredag 20 maj 2011

ÅNGEST över arbetsförmedlingen

Ska till Arbetsförmedlingen idag och jag får sån ångest av bara tanken. 
Det är nåt som får mig att ge upp allt.
Pressen därifrån kan nog vara den värsta jag har varit med om. 
Och när jag är där känner mig inte hjälpt utan mer kränkt och idiotförklarad. 

Det är tillräckligt svårt ändå att vara arbetslös och inte speciellt attraktiv på arbetsmarknaden som ensamstående mamma. 
Tillräckligt drygt att söka jobb som man aldrig får svar på.
Det räcker med pressen man lägger på sig själv.........tanken har gått så långt att jag funderar på att skriva ur mig från arbetsförmedlingen. 
För att jag ska få mer ork till att lägga energi där den behövs och inte slösa tankar och tårar på dom där uppe på kontoren. 

Det är svårt att förstå om man inte varit i min situation.
Och jag skulle kunna skriva massor, men bara det tar energi för det är såååå jobbigt. 

Nej ut på en promenad och sen ta tjuren vid hornen. 

*PUSS*

Inga kommentarer: