onsdag 18 mars 2009

Varför försvinner det bilder ??

Detta är nog 5e gången en bild jag lagt upp försvinner. :(

Nåväl, har varit på sånglek, och det blev en lugn och trevlig stund då Hugo var med morfar. Så det var jag och Ludde som gick. Skönt att kunna göra nåt med ett barn i taget.

Ludde är inne i en lugn period (peppar peppar) pratar mycket och är nyfiken på allt.
Är oftast glad och vill gärna att man är med honom samtidigt som han blivit duktig att leka med Hugo och andra kompisar.
När Alma är här går det upp och ner. Ena stunden leker som jätte bra och i nästa kommer gnället: "Ingen får titta på mig" "Mamma säg att ingen får prata med mig"mm
En ny typ av konflikt som jag inte kännt av så mycket innan. Det kan vara jobbigt men samtidigt är det intressant att se hur dom löser det sinsemellan.

Barn klarar av mer än man tror och ibland (läs ofta) så lägger vi vuxna oss i lite för mycket och för ofta.

Hugo är det full fart på. Men så charmig och orden börjar komma. Nya ord varje dag känns det som. Härlig liten kille med järn vilja. Rör sig mycket och har en grovmotorik som han fått beröm för.
Kladdar och spiller ut enhalv liter mjölk om dagen MINST!!!

i love them!!

Inga kommentarer: