onsdag 19 maj 2010

19 maj-2010

Dagen har gått fort. Eftersom barnen inte tar hänsyn til feber och krasslig hals så stupade jag i soffan efter lunch. Vi somnade alla tre och sov, ja jag vet inte hur länge. det hör inte direkt till vanligheterna.
Skönt var det iallafall.

Det har lekt en hel del med andra barn idag vilket har passat mig utmärkt då det enda jag behövt göra är att sitta och titta och ha hyfsad koll på vilket håll dom sprang åt.


Nu när barnen ligger i säng så kommer huvudvärken, hostan och febern smygandes. Tydligen nåt som går. Feberfri ena stunden för att få febertopp nästa, förkylning och halsproblem. Hört flera drabbade.
Jag hatar att klaga när jag är sjuk. Det är det absolut värsta jag vet.
Men när det känns om värst då är det fan inte roligt.

Och eftersom jag sällan blir sjuk så måste jag få vara liiiite ynklig när jag väl är det.
Och ibland vill man faktiskt att nån ska tycka lite synd om en. (Inte ofta, väldigt sällan men NU)
Ingen har dock tyckt synd om mig. 
Det är mer: Men vadå, du är ju inte sjuk ??  Eh....JOOOOOO, men jag är inte som en kille som får näradödenupplevelse av en snorkråka liksom. 


Förutom Nettan som kom över med ColaLight till mig <3

Mamma hjälpte mig att handla idag och sen följde Hugo med henne hem. Gud så mallig han var. Annars är det ju mest Ludde som åker iväg så där, medans Hugo alltid bli kvar med mig.

.

Inga kommentarer: