fredag 28 maj 2010

Det kommer att bli bra.

Japp.....jag tjatar om det igen. Men jag mår bra.
Vet att det finns folk just nu som är i den situation jag har varit  i och det kommer att komma fler.

Och det är ett helvete att gå ifrån någon man har älskat, det är jobbigt att separera även om man till och med har slutat att älska varandra.

Man har svårt att tro att den jobbiga känslan i magen och hjärtat någonsin kommer att försvinna.
Tårarna tror man aldrig ska ta slut.

Men det ska ta tid, man måste gå igenom en hel del under en period. För mig var det bara upp och ner hela tiden. Från att ena dagen bryta ihop totalt, tills att i nästa känna mig så stark och oövervinnelig.
Och det var skönt samtidgt som det var så jobbigt att inte veta hur nästa dag/timmar skulle se ut rent emotionellt.

Från att ena dagen vara sams med sitt ex för att i nästa skrika åt varandra och hata honom.

Men så kommer det en dag när allt känns lite lättare. Det blir lättare att andas, ensamheten är inte lika jobbig och minnena blir som vilka som helst. Inga jobbiga smärtsamma minnen, Utan några man kan tänka på på samma sätt som när man minns allt annat.

Det finns hopp, bitterheten minskar och till slut vågar man igen.
Jag har inte kommit hela vägen.................jag har vågat nu, men har mycket kvar. Men jag är på väg. Det är fortfarande svårt att lita till 100% på någon, men ibland måste man chansa.
EN DAG I TAGET ;)

Mitt motto förutom "Behandla andra som du själv vill bli behandlad" är: "Allt ordnar sig"

Men sen funkar ju inte alla lika dant, vissa kommer över det på en vecka mednas andra är bittra i många många år.

PUSS OCH KRAM !!

1 kommentar:

Andrea sa...

Sa ju det ju ;-)
Är så glad för din skull vännen!!
*Kram*