torsdag 20 maj 2010

På gott och ont

Fagersta på gott och ont.
Jag älskar Fagersta, kommer nog aldrig att flytta härifrån. Men på sista tiden har jag blivit medveten om vad denna stad gör med en.
Rykten för det första.
Stämpeln man har/får. Det är svårt att ändra sig märker jag. Folk vill gärna ha kvar den uppfattningen som dom är vana vid. "Jag gick i skolan med henne/honom....jag säger bara AKTA DIG !!" "Aha, ok, för 18 år sen alltså !!???????"
För 18 år sen var jag INTE populär, fick aldrig nån kille, jag var oskuld, jag blev röd i ansiktet när jag blev tilltalad av nån jag inte kände, jag var tjock och ful och osäker......ok, på vissa plan har jag ju fasnat + att jag har samma frisyr !!!, men jag är inte samma person idag. Jag han ändrat mig massor.

Ge folk en chans att visa förändring.

En annan grej med den här stan är att om man har hånglat med 5 personer så har alla dom på nåt vis nåt gemensamt.......typ barndomsvänner, innebandypolare, kompis kompis, grannar, nåns ex nya tjejs brorsa. Jepp. life is hard here in Fagersta.
JObbigt har det visat sig.
Men nu är det sluthånglat tills den dagen jag blir dumpad igen. ;)

.

Inga kommentarer: