torsdag 28 juli 2011

Den "ruffiga" ytan tilltalar mig

Jag har en förkärlek till gamla hus och byggnader.
Jag älskar det där slitna, kantstötta, slarviga, personliga, det otippade och oväntade.
Jag älskar när det finns en historia, jag älskar tanken på att öppna dörren och komma in till en värme och en vacker ombonad och älskvärd insida.
Jag tycker om att bli överraskad. 


När jag är ute och går så är det väldigt sällan jag lägger märket till dom "fina" husen med dom prydliga rabatterna.
Men kommer det ett hus med slitna fönsterkarmar, lummig trädgård och lite snett staket där färgen har lossnat, DÅ reagerar jag.
SÅ vill jag bo, jag vill inte ha det "perfekta" jag vill ha historia, hjärta och själ.  

Kanske gäller det i fler avseenden är just bara hus. 
Människor med en historia, lite kantstötta och med ett hjärta av guld......<3






Inga kommentarer: