måndag 25 juli 2011

Ska försöka lova mig själv

Den enda du kan ändra på är dig själv. 
SÅ går du och retar dig på andra människor så är det DITT problem. 
Alla är olika, alla har vi inte samma förutsättningar i livet när det kommer till hälsa, ekonomi, känslor, våra erfarenheter, ryggsäcken vi bär på, förmågan att lämna allt bakom oss.

ALLA LIKA; ALLA OLIKA
(Och det är när vi kan begripa det som världen kan börja bli liiiite bättre)

Om du dömer och snackar skit om folk för att dom beter sig på ett visst sätt, inte reagerar och agerar som DU gör, det gör inte dom till sämre människor.
Men vad säger det om DIG ???   

Jag är inte fördomsfri och visst irriterar jag mig på folk, men mest på att dom irriterar sig på mig ;)  

Tror man ska försöka släppa andras liv och leva sitt eget, känns som en smart grej från ett korkat huvud som mitt.   
Det försöker jag göra, ibland misslyckas jag med det, men ju äldre jag blir och ju större insikt jag får i mitt eget liv så inser jag att livet är för kort för att leva andras. 
Jag har fullt upp med mitt och det är ju ganska så intressant i sig ;)

*PUSS OCH KRAM FRÅN FRÖKEN 
"INTE SÅ PERFEKT"*  



Inga kommentarer: