torsdag 14 juli 2011

If you don´t get lost

Visst är det märkligt hur vissa saker talar till en. 
Och det är när nåt sånt händer som jag har lärt mig att ta det till mig
Jag ignorerar det inte längre som något hokus pokus, utan jag lyssnar.


Jag tror att många som är lite "vilsna", människor som har kommit till insikt om vad som som sker i deras liv, vilka brister man har och inser att allt inte är som det borde. 
Att man kanske är ute på hal is, att man har valt fel "väg" (det kan innefatta en hel del) att man upptäcker att fasaden börjar rasa, det är DÅ man har chansen att hitta rätt. 
Och med RÄTT menar jag att göra det BÄSTA av det som komma skall.



Kanske kommer man inte ända fram, men man kommer en bit på vägen och DET är nåt man växer av och det är SÅ man tar sig fram i livet.
Inte genom att se på andra och deras fel och brister och påpeka det ANDRA gör fel. 
Se på dig själv, hitta din väg och lägg energin där den behövs och i sin egen takt.


Jag är vilsen, har varit det ett bra tag nu, gör misstag typ hela tiden, men jag är MEDVETEN och ännu mera medveten blir jag när jag tagit ytterligare ett steg åt rätt håll och får distans.
Ibland hoppar jag tillbaka ett par steg, men jag är inte mer än människa.



Jag lär mig, det går inte fort, men jag är på väg. 
Och jag hoppas på att hitta mig själv någon dag, inte att bli perfekt, men att lära mig att handskas med mina fel och brister och lära mig att se det som är bra och inte bara det dåliga.

Även jag kan vara seriös ibland ;) 




Inga kommentarer: