onsdag 29 april 2009

en skit jobbig dag, men jag vet inte varför


Det är mycket tankar om allt möjligt. KÄnner mig inte alls på nåt vidare humör, har gråten i halsen hela tiden och jag känner mig ledsen och ensam.


Har en riktig fuldag. Känner mig fet och ful och bara bläääää. Skulle helst vilja dra den berömda svarta sopsäcken över huvudet och gå under jorden ett tag. Och sen komma fram lite smalare och lite snyggare. Ush.....!!!



Känner mig förbannad och utnyttjad ibland. "in the end, only kindness matters" lyder en text rad från en av Jewels låtar. Vill så gärna tro på det, men ibland tycker jag att jag är FÖR snäll, jag blir lätt utnyttjad och ibland känns det som om vissa roar sig på min bekostnad.




Jag kanske inbjuder till det själv jag vet inte, men jag är en lättstött person som tar åt mig av allt, men säger det aldrig, utan kan skratta bort det. Tror kanske inte att alla vill nåt illa men känsliga jag blir iallafall ledsen.


Sen är det ju den här biten med barnen som är så sjukt jobbig. Vill ju ha dom jämt !!

Har så dåligt samvete för när allt hände i början och Ludde var så arg och slogs och tog ut sina känslor här hemma och jag kände att det inte ens var roligt att ha dom. Tyckte att det var jätte jobbigt, när den stackarn säker genomled en massa förvirring i sitt lilla huvud. Och jag var bara så egoistisk. Frågade ju tilloch med Per om han ville ha dom på heltid. Ush, hur kunde jag !!!!?????



Det är mycket tankar nu, och tankar om kärlek och närhet.

Vill ha nån hos mig nu som får mig att må bra.

Bara kramas och mysa.

Fan !!!


Nej som sagt ingen härlig dag idag. Snacka om att humöret varierar !!


Kan bero på att jag har haft mens i snart tre veckor och är måttligt trött på det ??

6 kommentarer:

Marie sa...

men vännen då! mens i tre veckor låter inge bra..Du får gärna komma och kramas med mig och melwin.. tyvärr går jag inge längre än så.. så hångla får du göra med nån annan :) haha kram på dig!

Johanna sa...

Lär dig att vara snäll för egen vinnings skull!
Bara ett litet tips från en som inte direkt känner dig, men som brukar titta in på din blogg ibland ...

Andrea sa...

gud, tjejen, vet precis hur du känner!! Jag är oxå inne i en period av så himla mycket känslor. Jag tar åt mig av allt, precis allt, och då menar jag det minsta lilla, som egentligen är uppenbart ett skämt. Jag analyserar sönder saker till minsta molekyl, jag föröker söka det dåliga i allt, och såklart hittar man det oxå. Man ser ju bara det man vill se... Tänker att varför skulle någon tycka om mig? Har självförtroendet i skorna, längtar efter uppskattning och ömhet. Vill ha kramar och mys, någon som bryr sig om en...

Det där med barnen, det ska du inte ha dåligt samvete för! Jag kan bara säga vad jag känner, men svårt för dig att ändra dina känslor. Kanske skönt att höra ändå, att du inte gjort något fel. Vi är ju bara människor!
Tufft och starkt av dig att erkänna, inte många andra som gör. I vissa situationer kan man känna så, man får känna så! Jag vet att du älskar dina barn och att du gör det bästa för dem, det var väl kanske oxå därför. För att du inte orkade, man kan inte alltid orka. Mår man dåligt oxå så gör det så mycket därtill, man har inte lika mycket energi. Men det blir bättre, det vet vi ju båda!

CM sa...

Stackare. Dom dagarna kommer ibland o det är inte kul. Men du ska veta att det finns minst en kille där ute som tycker du är långt ifrån fet ful o bläää :).

Äh, jag mailar istället...

Pierre sa...

my lovely princess you could trust in my eternal friendshit ot you .
i will always available for you as you are for me .
I m the dragon who take care to the princess and protect her against sademness . my best friend forever

Melinda sa...

Mensen kan ju spöka pga många olika saker, men bland annat att man mår dåligt. Går det inte över snart tycker jag du borde kolla upp det.

Ett tips: SPIRAL!
Hormon-spiral då. Man slipper mensen helt (de flesta i alla fall) och så har man den i 5 år!!:-D = fett mä nice!

Hoppas du mår bättre snart och får någon att krama och mysa med.

Låt dig inte utnyttjas. Ställ inte upp på något du egentligen inte vill...

*tröstkram till dig*