onsdag 20 maj 2009

jag är en sån jävla meeees


Var på arbetsförmedlingen idag.
Det är så jobbigt att gå dit, känner sig som en riktig nolla.
Det vart prat om både det ena och det andra. Om att söka jobb i hela sverige.
"jag bor hellre på gatan än att förlorar mina barn"
Att pendla barnen fram och tillbaka mellan fagersta och Kiruna verkar ju vara en härlig grej......tror Ludde skulle bli jätte glad.
Lite förändringar reagerar ju inte han på.
Vet att jag överdriver men den här jävla pressen är för mycket för mig.
Men nu måste det ju hända saker.
Vi gjorde en handlingsplan och hon var jätte bra hon som jag pratade med.
Sen skulle jag sitta där och berätta vad det är jag är bra på.....hm......sånt är jag INTE bra på *S*
"Det var svårt att få dig att säga nåt du är bra på"
"Eh....ja....jag är inte sån....!!"
Så det fick jag i "läxa"

2 kommentarer:

Hille sa...

Fast vet du, om du har särskilda skäl så behöver du inte söka över hela Sverige. Vissa förmedlare "missar" att informera om det, eller så har de inte hela bilden klar för sig.
Sedan behöver man nog inte oroa sig för att få ett jobb i Kiruna heller, om man inte är raketforskare eller gruvarbetare eller nåt förstås, haha. ;-)

Melinda sa...

Ja, jag säger då det. Söka jobb i hela Sverige, vem FAN kom på det? Någon som garanterat aldrig skulle behöva göra det!!
Nej...jag skulle vägra!

Du är ju bra på mycket. Särskilt foto-stuff!!

Och du verkar bra med människor, ett intryck jag har iaf.

Fast jag är lika dan.
Enligt mig är jag inte bra på nått...

Hoppas det löser sig för dig!