lördag 27 februari 2010

BEKRÄFTELSE


Jag har i mitt bagage en hel del saker som gör att jag klankar ner på mig själv och mitt utseende.

Jag är absolut inte ute efter nån typ av bekräftelse även om jag förstår att det kan verka så.

Men jag kan kaxigt nog säga att jag får bekräftelse från olika håll utan att behöva be om det. Men det är inte där det ligger. Visst är det kul att få komplimanger om sitt utseende när man själv inte gillar det. Men oj, så mycket bättre det hade kännts om jag faktiskt kunde ta åt mig och "tro" på det som sägs.



Jag skriver som jag gör för att det är så jag känner.
Patetiskt kan vissa tycka, tråkigt och ledsamt kan andra tycka, medans det finns dom som tycker det är skönt att inte vara ensam med en dålig självbild.

När man fått höra från folk som stått mig som närmast att man är tjock och att det är mycket finare att vara smal och att jag borde gå ner i vikt osv osv

När nån man älskar bemöter en med likgiltighet och man får BE om en liten komplimang och knappt få någon ens då.

SÅnt tar ganska hårt.

Och sånt sitter i. Det lämnar inte mina tankar och man ser det varje gång man ser sig i spegeln.

En elak kommentar och den försvinner aldrig.
Inte ens en miljon komplimanger kan ersätta den. Jobbigt men sant. Men allt kan man ändra på, mitt sätt att tänka och ta sånna saker...............jobbar på det :) Men lätt är det inte.
Och som sagt: Jag behöver ingen bekräftelse och jag fiskar inte efter komplimanger, men så finns det dom som delar ut vänliga och gulliga kommentarer som värmer även fast dom vet att dom inte behöver.
Människor som bara vill väl och vara snälla.
Tack så mycket för det kära vänner.

5 kommentarer:

jan patrik brändström sa...

Jag tycker absolut man ska skriva som man känner och vill på sin egen blogg.Bloggen är ju din..och så länge det handlar om en själv och man inte typ går till direkta personangrepp mot någon. Så tycker jag fan folk kan hålla käften..

anneli sa...

Tack kära grannen :)

Mirjana sa...

Men snälla Anneli, det är skit snack att du tycker att du är ful och fet. För skulle du tycka det skulle du inte lägga ut typ varannan bild på dig själv!( inget fel i det) Så ge dig! Du är ingen modell ( men vem fan är det) men du är definitivt inte ful&fet!
Om inte du själv ser ditt vackra innre & yttre, hur skall alla andra göra det? Det viktigaste är väl att du har dina underbara barn och att du är frisk, resten har väl ingen betydelse.... Lev livet och acceptera ditt yttre som alla andra, jag är inte heller nöjd med mitt yttre, men va fan jag lever och kan inte göra något åt det!Alla har något speciellt som tilltalar någon annan människa! Självklart har du rätt att skriva vad du vill i din blogg, och dom som inte orkar med dig behöver inte läsa, men nu var jag tvungen att kommentera... Du är inte fet & ful! tvärs om, du ser bättre ut än dom flesta brudar i Fagersta! Så lägg ner det!

anneli sa...

Tack snälla du för din kommentar, Men varför skulle jag ljuga om det. Jag tycker det, så är det bara. Men det är inte så att det hindrar mig att leva direkt.
Jag lever på rätt bra. SÅ det är inget du behöver oroa dig för ;)

Det är ju jätte fint att du kan acceptera dig.
Då har du kommit längre än mig. Men som inlägget handlar om så sitter det kvar sen länge.
Bilderna är en del av att acceptera mig som jag ser ut. En prövning för mig helt enkelt :)

Men bättre har det blivit. Så det går framåt, men tack för att du bryr dig ;)

Mirjana sa...

Men shit.... Har inte du en spegel hemma ? Om du inte har kan jag fixa en åt dig.... Du är inte ful... Ta till dig det, om någon så jag, som inte känner dig, säger så då kanske du skulle ta och lyssna! Du är som sagt en av dom sötaste tjejena i Fagersta och jag säger det inte bara för att säga. jag känner inte dig så jag har inga som helst känslor för DIG! Jag är helt ärlig!Ha det bra!