tisdag 23 februari 2010

SKITSNACK OCH MOBBNING

Pratade med mina systrar om skitsnack och sånt. Och vi kom fram till att vuxna är fan värre än ungar när det kommer till att prata illa om varandra.

Och det som gör det extra tragiskt är att vi borde veta bättre vi borde ha mognat insett hur mycket skada det kan göra och hur det kan påverka en männsika.

Att gå omkring och snacka skit om personer man inte känner, personer som inte gjort någonting mot dig........jag förstår det inte !!!

På många arbetsplatser finns det människor som lider av utanförskap pga gruppbildningar och skitsnack.
Jag blir skit ledsen av sånt.
För några år sen (7år närmare bestämt) var jag med och gjorde det själv....och jag mår fan dåligt av det än idag.

Men jag har lärt mig av det. Jag snackar inte skit om folk som jag inte känner och som inte gjort mig någonting.
Ge alla en chans och titta på sig själv..............jag är inte bättre än någon annan.

Och man slösar så mycket av sin egen energi på att vara förbannad/sur/bitchig på någon bara för att............ja varför egentligen !!!!! Avundsjuka ?? Det var iallafall mycket därför man snacka skit när man var yngre.
Om nån är annorlunda, faller utanför "dina ramar".
Det finns folk i min ålder som fortfarande kan titta på nån och säga: "Men gud kolla vad människan har på sig"
Ibland hänger jag på.........men gillar det inte. Ibland blir jag förbannad över deras dumma kommentar.
Fan va vi bryr oss om alla andra. DET ÄR JU HELT SJUKT.

Tänk om man kunde lägga lika mycket energi på nåt bättre. Va en förebild för dina barn, du behöver inte gilla alla men acceptera att alla inte är som dig.
Och jag vet jag är inte ett dugg bättre, en jävla kärring som ska vara så jävla duktig och jag snackar visst skit och bla bla bla bla.
Och absolut har jag snackat skit, men inte om personer som inte gjort mig någonting.
Alla vill väl stoppa mobbningen i skolorna !! Eller ??? Men som vuxen är det ok !!! Eller ???
KRAM KRAM...........lev i kärlek med dina medmänniskor ;)
Visste ni att jag låg med Thomas DiLeva igår, han fick mig att inse hur viktig kärleken till andra människor och till cosmos är!!!
PUSS
.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra du skrev. Håller med dig. Det är det värsta som finns med vuxenmobbing. Lika trist med människor som dömer någon för kläder eller utseende. Bara ren avundsjuka då tror jag. Jag tycker man ska vara lite positiv och berömma varandra istället för fördöma varandra. Jag läser din blogg nästan varje dag. Tycker du verkar vara en sån bra mamma till dina små killar. En stor kram ifrån Anna-panna.

anneli sa...

Absolut. Hellre berömma.........bahandla andra som du själv vill bli behandlad. Enkelt !!!!

Tack så mycket för din kommentar.
STOR KRAM Anna-panna :)
//Anneli