söndag 13 mars 2011

Att baka med barn

Att baka med barn kan låta väldigt familjärt, charmigt och man blir nästan lite avis när folk skriver om sånt. För man får upp som en TV reklam i huvudet eller alla fina bakbilder med barn som man ser i tidningen där barnet och mamman ler mot varandra när ägget kläcks så fint ner i skålen och dom vispar tillsammans.

Men jag kan garantera er att ni behöver INTE bli avis om jag skriver nåt sånt.Jag kaske framställer det som värta mysstunden när det egentligen är JAG som bakar, dom kanske häller i en ingrediens var och då hamnar mer än hälften utanför (irriterande!!!!) och sen slickar dom smeten, äter upp hälften av degen. Dom tröttnar ganska fort på själva bakningen

Eller nja, helt rättvis var jag inte, det börjar bli bättre. Iallafall när det kommer till chokladbollar, där fördelar vi den 50/50.

Men det är en del av det underbara kaos som man saknar när dom inte är hemma.
<3

*PUSS*

Inga kommentarer: