torsdag 10 mars 2011

Tycker inte om när jag tänker så här

Jag gillar inte när jag lägger ner energi på hur andra människor beter sig och lever sitt liv, för i ärlighetensnamn så har jag ingenting med det att göra.

Men jag har skrivit om detta förut och det är fortfarande nåt jag reagerar på.
Det är så många som skyndar in i relationer.
Och speciellt efter uppbrott.

Jag kanske är avundsjuk på hur folk vågar, men jag var själv rädd för att inte veta om jag var kär i kärleken eller personen i fråga.
Nu i efterhand VET jag att mitt behov av att ha nån lurade in mig i känslor som på ett sätt var riktiga men på ett annat vis påtvingade av mig själv.
Men jag passade på att njuta, för nånstans mådde jag bra i att ha nån att bry mig om.
Men det gick för fort alldeles för fort. För fort med ALLT.

Idag.........ja det har gått lång tid, jag vill fortfarande inte stressa, jag vill vara där jag är nu och må bra.
Och det gör jag. Men jag är oxå livrädd. Men jag är rätt duktig på att förtränga dom känslorna och blivit rätt bra på att leva i NUET.

Men jag har själv förändrats genom alla dumpningar, jag kan inte veta vad som kommer att hända, jag kan inte tvinga fram känslor hos någon annan. Jag kan inte vara nån annan än mig själv.....och jag är långt ifrån perfekt. Men någonting bra finns det nog hos mig oxå :)

Min sambo är ju kvar iallafall, sen vad vi är eller vad det vi har kallas det vet jag faktiskt inte. Men jag vet att jag mår bra när han är här och att jag tycker om honom så klart.

Men som sagt, vissa har så bråttom. VARFÖR ??? VARFÖR skynda att definiera det man har och sina känslor, istället för att bara vara, njuta av dom och smälta dom och andas igenom dagarna då det känns bra.

Relationsstatusen på facebook..........det är stort. Iallafall för mig. Man ser dom som ändrar det varannan vecka. Och för mig känns det oseriöst och desperat. Men det behöver inte alls vara så och det är därför jag HATAR att jag bryr mig.

Jag ska lägga ner detta nu och koncentrera mig på mig själv. men nu har jag spytt ur mig lite iallafall.

All kärlek är bra, så länge man mår bra tillsmammans. Alla gör som dom vill. Och jag är en dryg tönt som bryr mig. hihi

*PUSS*

2 kommentarer:

Mig sa...

Only fools rush in.

Det krävs en jävla massa misstag för att man ska lära sig... Håller med dig iaf, man vet inte riktigt var man har varandra innan den där nyförälskelsen lagt sig. Och jag är kanske annorlunda då, men inte fan är man väl sig själv riktigt i början? Nä, succéer måste få gro och skynda långsamt!

pennypancake sa...

kunde inte ha sagt de bättre själv båda två alltså!!!!
Har svårt att se mig ändra fejjanstatus även om Eric Dane skulle komma å fria i dag liksom;)
Men alla vet ju att lärlek gör en lite crazy...vilket kan va bra men ändå inte...svammel igen ähh jag är en fegis helt enkelt,haha
puss på er