måndag 13 april 2009

Idag blir det så lugnt

Hade en toppen kväll igår med mamma och syrrorna. SNacksade lite, kolladeTV och film. Det var så trevligt och mysigt och den självklara spontana tanken är ju så klart: det här måste vi göra oftare !! Och samma tanke får man typ varje gång i halvåret som det faktiskt händer.


Det här måste jag göra oftare, är en tanke som återkommer även vid andra tillfällen för mig. Tex:

*Storstädning

*Sex

*Löpar runda

*Tjejfest

*När man hälsat på eller ringt nån släkting/gammal kompis som man inte hört av på länge

*När man ätit en nyttig lunch

*När man har gått förbi godishyllorna och INTE köpt nåt därifrån

....finns säkert fler saker !!!!


Nåväl, det blev iallafall bestämt att Fia och Elin (två av syrrorna) ska med mig till Stokholm i morgon och det ser jag fram emot....nåt vi borde göra oftare !!!


Idag blir det till att bara vara hemma, ta det lugnt, inte göra många knop, ligga på soffan glo på film kanske. digiscrappa lite om inspirationen infinner sig och bara vara. Det var ruskigt länge sen jag gjorde det kände jag. Har inte saknat det alls men jag får lära mig att njuta av det nu.

Nehepp, dags att göra ingenting då.......lär ju sätta igång med det nu, innan jag blir helt förslappad (??!!!)

Inga kommentarer: