fredag 24 december 2010

Det materiella tar över och jag går på det

Det är julafton (spelar ingen roll hur mycket jag försöker ignorera det, men så är dte iallafall) och folk är så stressade och det ska handlas så fruktansvärt mycket inför just den här dagen.
Barnen ska få massor med paket för det vill dom ha och då blir dom glada.

Mina barn blir mest förvirrade. Hos mormor och mostrarna fick dom kanske 6 paket var och dom tittade, la det åt sidan för att öppna nästa.
Jag nästan skämdes, men dte är ju inte deras fel........hur mycket paket kan ett barn ta in att den har fått.

Igår morse låg det 5 paket under våran gran.......två till Hugo och två till Ludde. och ett gemensamt till dom båda. Det var nästan som att det blev förmycket.

Visst när man är ute och handlar vill man ju köpa ALLT som man vet att dom vill ha. men samtidigt är det bra att vara fattig för då är det lättare att leva efter mina värderingar om att saker bara är just saker och att barnen inte blir lyckligare av att få MEST !!!

Kanske är jag bara avundsjuk på alla som kan köpa ALLT till sina barn, kanske så är det faktiskt så här mina värderingar ser ut. Döm själva.

Men så länge barnen visar tacksamhet och inte tar allt för givet så ge dom världen ;)

Inga kommentarer: