torsdag 23 december 2010

En ganska ostabil mamma

Idag är det både underbart och hemskt.
Barnen ÄLSKAR deras julklappar och leker med dom hela tiden. Välspenderade pengar skulle jag kalla det. :) Det är så stort och fantastiskt att se barnens reaktioner när dom öppnar paketen.
Man känner mig som den bästaste mamman i hela världen.

Men oxå så ensam...........man vill ju dela deras reaktioner med nån, man vill kunna vara med båda och leka med deras nya grejer, hjälpa båda två.....och ja allt sånt där.
Fast vi är ju bäst vi tre !!! Vi har det mysigt och kaotiskt ihop, vi skrattar, härjar, bråkar, tjafsar, busar....omvartannat. Och det är ju det enda som betyder nåt.

MEN: Känner mig lite otacksam, samtidigt som jag har världens bästa vildingar hos mig så önskar jag att det fanns en person till som kunde dela allt med oss. Känslan att dela glädjen hos sina barn med någon som älskar dom lika mycket som jag gör...den är enorm !!!

Det är sånna här tider som det VERKLIGEN känns att man är själv. Visst jag kan beklaga mig alla dar i veckan under hela året, men det är NU, juletid, midsommar, påsk, nyår som det blir mest påtagligt.

Inga kommentarer: