onsdag 22 juli 2009

kortslutning


Den här vardagen är här igen.

Har haft det jätte bra I Hotagen som stället heter och varit med om ett jätte fint bröllop. Har haft en rolig bilresa och många minnen och små anekdoter kommer att leva vodare genom den här lilla turen vi har tagit.


Mer om det + bilder kommer senare.


För just nu är min känsla jobbig. Har svårt att skriva om positiva saker. Vill så gärna. Vill fortsätta leva i den här skyddade bubblan jag har varit i.

Jag har tryck i bröstet, svårt att andas och känner mig yr, skakig, mina händre darrar och jag mår inte bra. Vet inte hur jag ska fixa det här.


Ludde ringde alldeles nyss och berättade att dom varit i Stockholm igår och gjort en massa roliga grejer. Å jag fick höra hans röst, underbara lilla Ludde och lilla Hugo.

Vill vara så glad för deras skull och spelade glad i telefonen. Men vetskapen av att den "nya familjen" varit iväg, krossar mitt hjärta. Jag har kommit förbi mycket, men i det tillstånd och skicket jag är nu så vill jag inte prata med mina barn på telefon, jag vill ha dom här, jag vill inte inte höra vad dom har gjort, jag vill göra det med dom.

Så säger han när jag ska prata med Per: "Jag ska säga til pappa att han inte ska bli arg på dig i telefonen"
Vet inte hur jag ska tolka det. det var lika när vi skulle sova en gång och vi låg och pratade om vad han skulle göra om han var mamma. Då skulle han, sitta vid datan (??!!) dricka te, städa. Är det det jag gör ;)
Om han skulle vara pappa skulle han dricka kaffe och så skulle han få bli arg på mamma (!!!) och köra bil.

Har ett meddelande från arbetsförmedlingen i mobilen, men det går inte att ringa på det numret jag har fått. Stoooooor klump i magen av dom där jävlarna får jag.





Hur ska jag klara av att leva, när jag mår så här ??


Hjälp mig !!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Efter regn kommer solsken. Jag tror att det snart vänder för dig och du kommer att må bättre igen. Du är stark!:)

Jag, du vet ;)... igen sa...

Det är jobbigt att prata med sina barn på avstånd, det är jobbigt att se dom på kort o inte kunna hålla om, det är jobbigt att inte ha tillgång till deras kramar dygnet runt och det är riktigt fysisk värk i hjärtat när man tänker på deras lena röster, deras goa doft o smittande skratt...

Det känns... men när dom sen kommer har plågan varit värd varenda känsla.

Sköt om dig söta Anneli!

Marie sa...

Åh älskade vännen.. fan vad jag önskar att jag kunde hjälpa dig!! Jag vet inte hur det känns att vara ifrån sina barn å så.. men jag vet exakt hur ångesten känns och hur press från arbetsförmedlingen får en att må!! Jag fasar redan för när det är min tur att träffa dem!! Jag vet inte vad jag ska säga.. vill att du ska få må bra!Fan fan.. usch jag vet hur det är!!! finns här.. kom när du vill!! Hörde att micke oxå bjudit ner dig, för han tycker alltid jag är så glad när jag träffat dig :) så sant så sant! Älskar dig!

anneli sa...

Marie......ååå du är så go. Älskar dig oxå vännen !!!!!

Tack för de endra kommentarerna från vem det nu är ?? :D