söndag 26 juli 2009

Tålamodet tryter idag


Hugo vaknade först. Lugnt och skönt låg vi och vilade i soffan.
Ludde vaknar med ett vrål, jag hör på en gång att detta kommer att bli en "sån" dag. *suck* Går in till honom och lägger mig bredvid. Han trycker handen mot min hals drar mig i håret.........jag orkar inte, jag går ut.
Han är skitförbannad, kommer upp, stänger av TV:n. Skriker efter napp. SLår mig och jag bara är helt paralyserad. Han säger otrevliga grejer......ja så var den här dagen förstörd. jag har så svårt att koppla bort sånt där iallafall när dagen börjar så här. Det är lättare om det händer senare.
Ser att han har jävulskap i blicken, men ibland så lyser han som solen. En oförutsägbar dag kommer detta att bli känner jag. På gränsen hela tiden.......*dubbel suck*
Och mitt tålamod idag är obefintligt.
Giv mig styrka

1 kommentar:

Tanja sa...

Du kan få lite tålamod av mig, jag har ju såå mycket... NOT!!!! =) Kram Tanja