lördag 22 augusti 2009

Dumma mamma

En bra dag har det varit.


Umgåtts med Petra och hennes kids både på för- och eftermiddagen.






Våran kväll här hemma höll på att sluta i kaos.
Båda barnen var övertrötta och skrek så mina öron blödde.
Det började när vi var i lekparken och humöret var.....si sådär (!!!!!) hos grabbarna
Vi kom in:
Vi alla tre var tvugna att duscha, Hugo skrek högst, han ville inte bli ren, jag fick göra lidandet snabbt....men när jag stängde av vattnet skrek han ännu högre för han ville duscha mera....OK, gör det då, men då skrek han ÄNNU högre för nu ville han inte duscha längre.




*suck*



Jag orkade inte bry mig, nu var det min tur, då vill Ludde oxå duscha, men han ville INTE ha vatten på sig (???!!!) och så började han skrika för det stänkte på honom när jag tvättade mitt hår.

Så där står jag med två gallskrikande barn och "njuter" av min sköna duschstund.
Ludde får vatten droppar i ögonen och håller på att döööööööö.

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
"DUMMA MAMMA!!!!!!!!!"



Dumma mamma, är oxå numera Hugos favorit uttryck. Om nån av hans kompisar el Ludde bråkar/slår/säger till honom så säger han: "Dumma mamma"

Blame it on me, det är ok.

Det är en fas, en period, det går över.


Minns när Luddis var liten då höll jag på att bli gaaaaalen på det där.

*S*

Here we go again :)




Men men, efter den härliga duschen fick dom sitta i soffan och glo på film, Hugo somnade bums och Ludde var inte svår sövd i kväll han heller.



Inga kommentarer: