måndag 24 augusti 2009

EN sån dag

Idag var en sån dag..........
Även om jag VET att barnen är mina, dom kom ut från min mage och dom är mitt kött och blod, så fick jag lov att fundera lite.
Jag satt tex och tittade på Hugo när han åt mat idag. Han pratade och tittade runt med sina fina blåa ögon och jag kunde då inte förstå hur något så perfekt och underbart och gulligt och charmigt kan vara MITT.

DOm är MINA barn, dom är så underbar och dom är MINA.
EN liten person som springer, går, pratar, skrattar, ler, blir arg, skriker, koncentrerar sig, funderar, reagerar...........och jag får äran att vara med dom, krama och pussa dom. Höra dom säga att dom älskar mig. MINA underbara barn !!!!

Fan alltså det blir inte större än så..........känslan av att vara otillräcklig. När man ser sina barn och beundrar dom vill man ge och göra allt för dom, men man vet att det inte går.
Kärleken är så stor så enorm, SOm en explosion i hjärtat.
MAn vill krama ihjäl dom, pussa ihjäl dom....fan dom är härliga dom små liven. (nästan jämt ;))

1 kommentar:

Anonym sa...

En sån perfekt beskrivning av hur det är att vara förälder till världens bästa ungar...hade inte kunna säga det bättre själv...:)

Stor kram Sandra