torsdag 20 augusti 2009

En tråkig mus

Jag är nog som många andra som bor i en liten stad.
Jag sticker inte ut, jag är en i mängden, jag har inte rosa hår och självlysnade gummistövlar på mig när jag går på stan.
Ganska osynlig och bekväm.
Men det är ju så härligt när det kommer nån som är så där "galen"
Som inte går i jenas och tröja och sneakers.
Jag tittar....många tittar, jag vet inte vad dom tänker, men jag tänker "Coolt", och ibland kommer Fagersta Anneli fram och då kan jag tänka "HJÄLP den där stackarn" el "Identitetskris"
Men jag försöker snabbt slå bort den tanken.
Men, jag gillar folk som går lite mot strömmen, som inte vill vara "normal" vad nu ordet normal står för.
Kanske skulle använda ord som tråkig.
Jag är tråkig, skit tråkig......vill jag vara det ?? Vill jag vara en i mängden ??? Ja förmodligen.
Om jag vågade, skulle jag klä mig helt galet då?......troligtvis inte.
Men jag gillar när andra gör det....en liten färgklick på stan är faktiskt upplyftande.
Vi skulle ha haft en Peter Siepen typ i den här stan....det är precis vad Fagersta skulle behöva tycker jag.
*S*
Jag känner mig till och med obekväm i kläderna jag har på korten ovan.
Känner mig för uppklädd för att gå på stan i Fagersta i sånna kläder.
Och inte tror jag att nån ens skulle märka eller ta nån notis om mitt klädval.
Men för mig känns det för tjusigt.
Så på med jeans och t-shirt istället :)
Det är ju faktiskt det jag gillar bäst.....som sagt: en i mängden......i like it ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gu va snyggt klädd du va =) precis så skulle jag vilja gå klädd men är en fegis.....super snyggt iaf!! Kram Sofia

Tanja sa...

Snygg stil! /Tanja

anneli sa...

Tack tack :)