söndag 30 augusti 2009

Fagersta



Det finns både för och nack delar med den här staden.

Men innan vi går in på dom, måste jag bara säga att jag ÄLSKAR Fagersta.


Fördelar:
*Alla känner alla, ja jag tycker det är bra.
*Det är en trygghet både när det gäller barnen och mig själv.
*Man träffar alltid nån man kan byta några ord med på stan.
*Man är faktiskt någon. Inte som i en storstad där man bara går utan att existera.
*Lagom stort, vill man till nåt större ligger större städer inte så där fruktnasvärt långt bort.
*Man hittar överallt.
*Familjen finns här
*Nära till allt


Nackdelar:
*Alla känner alla, kan oxå vara negativt och alla pratar om alla
*Svårt att ta bort "stämpeln" från förr.
*Lite trångsynta människor som har lätt för att dömma
*Finns inget ställe för 30+are att gå ut
*Alla har varit med alla
*Rykten sprids fort


Jag kan dömma, jag kan skvallra, jag kan vara trångsynt.......men jag försöker att alltid ge folk en chans. Alla kan ändra sig.
Men var du en tönt i skolan, så är chansen stor att du alltid kommer att ses som det.
Var du en av dom populära i skolan så är chansen stor att du alltid kommer att vara det.
Det är så jävla skumt, men det är typiskt småstäder tror jag.


Kul att vara tjockafalbbmaja för resten av livet ;-P


5 kommentarer:

Firesteehl sa...

Känns som ämnet är snott från mig :) Men det bjuder jag på i sånt fall.

anneli sa...

???? Nu hänger jag inte med :D

Jenny Eldståhl aka Firesteehl sa...

Jag försökte skriva om fördelar med Fagersta i min blogg, och då du sa att du läser den ibland så tänkte jag att du läst min, och kom på att du ville skriva om fördelar med fagersta också...

anneli sa...

jaha..........har inte varit inne på din blogg på evigheter :) Har knappt haft ork att läsa andra bloggar. Men lustigt att vi kom på samma tanke :D

Lisa sa...

Jag och Johan pratatde faktiskt om fagersta här för någon dag sen via Skype. fagersta är en trygg stad, man har familjen där, man vet vart allt finns och det är inte sådär super jobbigt långt från storstäder. Vi kommer nog bo kvar i Fagersta, jag vill nog faktiskt det :-)