tisdag 25 augusti 2009

ibland skiner solen

Fan va mycket i livet känns bra nu.
Har kommit igång med träningen och lite sånt ;)
Och visst det finns tyvär en del oros moln på min himmel, men orkar inte tänka på det.
Ställde mig på vågen nyss:


Den som annars får mig att gråta fick mig faktiskt att le idag.
-2kg har jag gått ner och nu är det bara 6 kvar !!!!
Sakta men säkert.
Ok, jag sitter och är ganska skit hungrig på kvällarna eftersom jag är uppe sent.
Men jag äter fan inte den där mack jäveln som jag är så sugen på.
Och jag mår mycket bättre när jag vaknar på morgonen och känner mig stolt över att jag inte åt nåt sent på kvällen.
Den känslan är ju bättre än en tuggad macka i käft och mage kl halv tolv på natten.
Nu dags för morgonpromenad, sen en dag med massor att göra.

4 kommentarer:

Melinda sa...

Man ska äta när man är hungrig. Annars lurar du kroppen att du svälter och du lagrar den fett.

Men visst, man vill inte äta för sent. Det har man ju hört och det sitter i.

Hörde om en annorlunda metod att gå ner i vikt. Ingen direkt diet. Utan det gällde mer att följa kroppens signaler och smak osv.

Ofta när man är hungrig har man eg. vätskebrist så han rek. att man tog ett glas vatten först. Hjälpte inte det, då var man hungrig på riktigt och då ska man äta.

Kan tillägga att det är Paul McKennas metod, om du hört talas om honom?

Jag kör på den iaf. =)
Väldigt intressant tycker jag.

Men du är jätteduktig. 2kg redan lixom! Jag har inte vågat ställa mig på vågen...tror inte det hänt något. :-(

anneli sa...

jag förstår precis vad du menar att man ska äta när man är hungrig och det gör jag på dagarna. men det är kvällarna som är värst för mig.

Det är där det spårar ur. Och jag måste på nåt vis hitta kontrollen där jag faktiskt gör mig av med en ful ovana.

Mackor på kvällen är livsfarligt för mig.

Sen har jag svårt att skilja suget från hunger.

Jag har en komplicerad relation till mat, den är inte sund för 5 öre så jag provar allt jag kan :)

Det finns ju en mijon sätt att gå ner i vikt *suck* denna eviga kamp ;)

Men man får kämpa på.
Vågen är lite läskig, men dom säger ju att man ska mäta sig mer än att stiorra sig blind på vågen. Mycket kan ju ha hänt i omkrets.

kram på dig och tack för din kommentar sånt gillas mycket !!!

Melinda sa...

Jo, jag vet precis hur det är på kvällarna.

Jag har väl inte problem med maten, snarare godis.
Jag kan komma på mig själv äta godis fastän jag inte är sugen! :-o

Bara för att tugga på något?? Jag vet inte.
Man måste tänka lite på varför man egentligen äter. Och det är väl det Paul McKenna vill poängtera.
Att man ska äta när man är hungrig för då ska inte blodsockret hinna sjunka så mycket och man blir så där sugen. (Om jag fattar rätt).

Man ska/kan äta vad man vill, och man ska äta medvetet, alltså tugga MÅNGA gånger och äta långsamt. Då hinner magen skicka signaler till hjärnan när du faktiskt är mätt.
(Plus att man känner smaken bättre).
Sen ska man äta tills man TROR att man är mätt. Låter lite konstigt...
Det går på TV4+ hans "diet". Missade dock andra avsnittet så jag ska spela in alla 4 avsnitt när de går i maratonrepris. =)

Jag tror han hade forskat om det här i om det var 15 år (eller 25?) och egentligen är det bara basic fakta. Inga konstigheter, bara följa kroppens signaler.

Svammelsvammel...

Tanja sa...

Bra jobbat! Du är jätteduktig!
Själv äger jag ingen våg..och det syns :/ Kram på dig. Tanja