onsdag 1 juli 2009

Ur funktion

Ibland undrar jag vad man får ut av att vara snäll. Man blir rätt ofta utnyttjad.
EN vanlig mening: "tack Anneli, det känns så bra nu" Jaha va bra att det känns bra för DIG.......what about me !!!

I alldeles för många år har jag varit lite av en givare både i förhållanden med kompisar och i kärleken. Varit för snäll, hoppats på att få tillbaka av det man själv har gett...........kanske har jag för höga förväntningar och orimliga önskningar.

Nu är jag ine i en period där jag faktiskt håller på att bli galen. Galen på mig själv och vem jag är NU. Känner inte igen mig själv...............Fan, skulle kunna skriva hur mycket som helt men orkar bara inte. Orkar inte dela med mig längre..........................och bara en sån sak............jag kan inte vara ärlig i bloggen längre och allt känns bara drygt och tung. Måste väga orden, känna efter vad jag kan skriva och inte. Tycker inte att det är roligt längre. Bara till en viss del.

Försöker ett tag till iallafall.........:)

Kram på er alla

4 kommentarer:

Anonym sa...

Varför känner du inte att du kan vara ärlig? Är det "någon" som använder det emot dig?
Du skriver ju inga statshemligheter direkt, bara funderingar ur DITT perspektiv. Tror du inte att fler haft samma problem med trotsiga barn? Ska man inte kunna prata om det? Eller, ja, inte vet jag, kanske var det inte alls om de, men hoppas du fattar hur jag menar..

anneli sa...

hej vem du än är :)
Det handlar inte om mina trotsiga barn......om det bara var så "enkelt" :)
Med att inte vara ärlig menar jag väl att det som händer i mitt liv är jag kanske inte beredd att dela med mig av till 100% och eftersom det tar uppp så mycket av mina tanker nu så känner jag att jag inte har så mycket annat att skriva om........typ.
Äsh tolka det hur du vill..........

Anonym sa...

Anneli, detta är DIN blogg! Skriv bara det som känns bra!

Unknown sa...

Jag förstår vad du menar! Ibland har man lust att bara vräka men man är rädd att trampa nån på tårna så man låter bli å håller det inom sig i stället! Och även att man kanske inte vill att folk ska fatta att man har en skruv lös i bland!;)

Ha en bra dag!

Kraaaam!